در روستای کاسوا برای خشک کردن توت ابتدا اجازه میدهند تا توت ها تا سرحد ممکن بر روی درخت خشک شود و سپس اقدام به برداشت آن میکنند البته در همان زمان هم توت ها مقداری رطوبت دارند و کاملا خشک نیستند . همچنین تا زمان رسیدن کامل توتها و خشک شدن آنها بر روی درخت مقدار زیادی از آنها به زیر درخت میریزد که لازم است جمع شده و خشک شود.

به هرحال برای خشک کردن توت در روستای کاسوا معمولا توت ها را بر روی یک پارچه تمیز و در هوای آزاد و زیر آفتاب قرار میدهند تا با تابش آفتاب کاملا خشک شوند. قرار دادن پارچه زیر توتها باعث میشود شن و سنگ ریزه به توتها نچسبد.

برای خرید توت خشک اینجا کلیک کنید

معمولا در زمان نزدیک شدن به فصل برداشت توت (خردادماه) زیر درخت های توت پارچه های توری خاصی قرار میدهند تا توتهایی که از درخت بر اثر باد یا … میریزد بر روی این پارچه ها قرار بگیرد تا با خاک تماس نداشته باشد.

خشک کردن توت
خشک کردن توت

توت هایی که به این ترتیب خشک میشوند اولا کاملا خشک خواهند بود دوما بسیار ترد خواهد شد توجه داشته باشید توت کاسوا جزو بهترین توت های موجود در بازار است و مشتریانی که یکبار این توت را مصرف کرده اند کاملا به کیفیت برتر آن نسبت به سایر توتها شهادت میدهند.

این مطالب را هم بخوانید : خواص توت خشکپرورش توت سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.